Build 257.20 (Beta)

Welcome to our brand new Clickteam Community Hub! We hope you will enjoy using the new features, which we will be further expanding in the coming months.

A few features including Passport are unavailable initially whilst we monitor stability of the new platform, we hope to bring these online very soon. Small issues will crop up following the import from our old system, including some message formatting, translation accuracy and other things.

Thank you for your patience whilst we've worked on this and we look forward to more exciting community developments soon!

Clickteam.
  • Hi everyone,

The build 257.20 is available. Note: this is a beta version.

If the Android exporter is already installed on your machine, just download and install the patch of Please login to see this link..

If the Android exporter is not installed, run the installer below (and then run the patch above to be sure the other exporters are up to date):

Please login to see this link.

Bug fixes and new features in 257.20

- Fix issues with joystick position
    - Transitions are now ignored (instead of crashing the Android application)
    - Jump to current frame no longer crashes
    - Fixes in decimal properties in counters
    - StringBuilder extension has been ported
    - Open/Pause debugger actions no longer crash the runtime
    - Gradient counter not displayed when you set it to a floating point value
    - Array object: crash in the Clear Array action for text arrays

Bug fixes and new features in 257.17

- Fix in the Compare to Chrono & Count Down conditions of the Date & Time object, as well as in the Retrieve stop watch time and Retrieve count down time functions

Bug fixes and new features in 257.16

- Accelerometer values are now in the same range as the iOS runtime
    - Accelerometer joystick now works (in the Frame properties)
    - Various fixes for interoperability with the Unicode export
    - Embedded files now work if you pass a full pathname
    - List Box and Combo Box objects: Load File List and Load Directory List have been implemented
    - Combo Box object: Load & Save List now work
    - Combo Box object: the base index was not taken into account in values returned by Find String
    - "Mouse in zone" did not work correctly (Fernando)
    - For Each object fixes (Fernando)
    - String Parser MD5 function did not work correctly (Fernando)
    - Fix disappearing image counter objects (Fernando)

Bug fixes and new features in 257.14

- Black screen issue: if the "Force GPU rendering" option was checked in the Android Developer options Android was displaying a black screen for applications created with MMF2. Note: the "Force GPU rendering" option might cause reduced performance (not sure though), you should test your applications with and without this option and if any speed issue you should probably tell your users to turn it off.
    - List and ComboBox objects were incorrectly initialized in the Unicode version.

Thanks for testing!

Yves.

• Coucou. Avec le nouveau patch, la compilation en apk est trés trés longue même quand il n'y pas grand chose dans le logiciel. Capitaine Caverne à le même problème.
    Voulou.

Please login to see this link. Please login to see this link.

• -Un MFA Vide compilé c'est entre 40 et 60 seconde par exemple.
    -Un APK vide fait 1085 ko ?

J'ai testé de placer le lien de compilation sur le JDE7 bon cela ne fonctionne toujours pas par contre. Sur le moment, avec Capitaine nous avons (il) pensé qu'il fallait utiliser une nouvelle version du JDK.
    J'ai fais la mise à jour du SDK manager bien sur.

• Le principale c'est que le fichier soit créé :)

mais jeux en flash fait avec mmf :Please login to see this link.

les video du projet controleur des jeux flash,htlm5,EXE,sourie avec le telephone comme manette :)
    VIDEO Please login to see this link.

VIDEO Please login to see this link.

• Ba moi non. Es qu'on peux voir sur qu'elle JDK tu es ?

Ah ça serait cool que si un aparail android n'est pas branché en usb que l'option construire et lancer ne fonctionne pas ou nous place un message d’alerte...
    Car si on a le malheure d'utiliser cette option, ça patine dans la choucroute quand ça "compile". L'apk se fait bien mais aprés je suis obligé de stoper mmf en forcing.

• Je viens de regarder, j'ai l'API 14;15 et 17 qui sont installés. Pas la 16. Peux plus te dire pourquoi j'ai pas installé celle-ci. Quoi qu'il en soit, ça tourne. J'ai compilé une application de 62 mégas, elle se fait en 1 minute 30. Je trouve que c'est relativement rapide vu qu'il y a pas mal de sons et d'objets graphiques. Un essai sur une autre vide avec seulement l'objet active picture a pris 25 secondes. Bien vu l'idée d'avertir si on lance "construire et lancer" en ayant oublié de connecter le smart ou la tablette. Bien que je n'ai pas encore eu de "tournage dans le vide". Je vais essayer à nouveau pour voir.

• Je confirme bien le problème de temps de compilation. J'ai testé en re installant le patch 257.17. Le temps de compilation est vraiment beaucoup plus bas qu'avec le patch 257.20.
    J'ai compilé mon fichier test de jeu de plateforme, avec le nouveau patch faut attendre 2-3 minutes (j'ai pas chronométré mais ce fut énorme)alors avec le .17 en une 15en de seconde c'était compilé. (Pour un apk de 3100ko.)

Voila.

• Taille de l'application 62 mégas, 16 millions de couleurs, des mp3 de 2 ou 3 mégas, 42 frames dont une bonne dizaine ont plus de 250 objets. Construire : temps de compilation, 45 secondes. Construire et lancer : temps de compilation 1 minute 30. L'apk fait un un peu plus de 40 mégas.

Edited 3 times, last by Jymswiss (June 5, 2013 at 3:01 PM).

• Bonjour. Je ne sais plus si j'avais r'apporté une coquille dans la documentation.

Documentation=>Distribuer votre application =>Android=> A savoir.
    Paragraphe, Grandes images

pour un total en mémoire de 2*17*1024*256*3 soit 26738688 octets, soit 25.5 Mbytes de RAM. C'est beaucoup plus que le maximum supporté par iOS.

Oublie de changer le terme iOS/en un truc un peu plus cool pour Android.
    Et sérieux Ios n'a même pas 25 Mo de ram ? (Je ne remet pas en question l'idée général du paragraphe)

Voilou.

Truc:
    Faites en sorte que la propriété "Compression Image" soit fixée à "Réduction couleur", soit globalement pour tous les objets dans les propriétés iOS de l'application, ou objet par objet.

Edited once, last by Monos (June 9, 2013 at 4:11 PM).

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!