Défilement Scène par Scène

Welcome to our brand new Clickteam Community Hub! We hope you will enjoy using the new features, which we will be further expanding in the coming months.

A few features including Passport are unavailable initially whilst we monitor stability of the new platform, we hope to bring these online very soon. Small issues will crop up following the import from our old system, including some message formatting, translation accuracy and other things.

Thank you for your patience whilst we've worked on this and we look forward to more exciting community developments soon!

Clickteam.
  • Salut :)

    Je suis ValLoche23, et j'ai un petit problème avec MMF2 Dev :


    Pour faire en sorte de faire un défilement Scène par Scène, comme au 1er Zelda, je me suis inspirer de cette vidéo, à ce passage précis :

    Please login to see this link.

    C'est le tuto de Clicktime qui explique comment utiliser. Moi, j'ai essayer cette expression, que vois ci :


    ((X("Player")/(X Right Frame X-Left Frame))"(X Right Frame-X Left Frame))+(X Right Frame-X Left Frame)/2)


    Et qui est utiliser dans la vidéo. Player est le nom de mon objet. Cependant, quand j'essaie de valider, la "calculatrice" dit que il ne reconnaît pas cette expression. HELP !!!

  • C'est peut-être bête, mais es-tu sûr(e?) que ton joueur se nomme bien Player? Je suis pas chez moi je peux pas tester l'expression.

    Samy, developer for 2D Monkey Games.
    Proud owner of MMF2 Dev, Android and SWF exporter.

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!