HTML5 & Video player questions (fr & english)

Welcome to our brand new Clickteam Community Hub! We hope you will enjoy using the new features, which we will be further expanding in the coming months.

A few features including Passport are unavailable initially whilst we monitor stability of the new platform, we hope to bring these online very soon. Small issues will crop up following the import from our old system, including some message formatting, translation accuracy and other things.

Thank you for your patience whilst we've worked on this and we look forward to more exciting community developments soon!

Clickteam.
  • Bonjour à tous.

Je suis intéressé par les fonctions html5 de Fusion 2.5, mais j'aimerais avoir plus d'informations avant de me procurer le module d'export.
    1 - Avec le plug in video player pour html5, est-ce que ma vidéo peut disposer de contrôles particuliers (défilement, pause, lecture) ?
    2 - Si oui, puis-je désactiver ces contrôles ?
    3 - Est-il possible pour moi de définir des zones cliquables par dessus l'objet vidéo (dans le but de créer des vidéos interactives. Par exemple, si je clique en haut à droite à un certain moment, cela me mène vers une nouvelle page de mon application) ? J'ai essayé avec certains lecteurs vidéo de Fusion (comme Direct Show) et malheureusement, l'objet vidéo prend toujours l'avantage par rapport aux zones cliquables/objets actifs).

Merci beaucoup pour le temps que vous prendrez afin de m'aiguiller

Hi everyone.

I am interested in html5 functions of Fusion 2.5, but I would like to have more information before getting this export module.
    1 - With the video player plug-in for html5, do my video can have custom controls (time control, pause, play...)?
    2 - If so, can I disable these controls?
    3 - Is it possible for me to define clickable areas over the video object (in order to create interactive videos. For example, if I click on the top right at some point, this leads me to a new page of my application)? I tried with some video players of Fusion (like Direct Show) and unfortunately, the video object always takes the advantage over the clickable zones / active objects).

Thank you

• Je me réponds tout seul, des fois que des gens se posent les mêmes questions :
    1 - Oui, il suffit d'activer les "contrôles" dans les propriétés
    2 - Oui, en décochant ces mêmes "contrôles"
    3 - Oui, mais. Si je mets la vidéo en "sprite", je peux alors mettre des éléments par-dessus, comme des objets actifs. Cependant, quand la vidéo est cochée "sprite", elle perd les contrôles (ce qui peut paraître normal).

J'ai cependant une question : existe-t-il une commande qui me permette de savoir quand ma vidéo html5 arrive à sa dernière seconde de lecture ? Car j'aimerais garder les contrôles de défilement tout en faisant que ma vidéo, arrivée sur sa dernière seconde, mène vers une autre vidéo...

• Hi

1. Yes
    2. Yes
    3. Yes

I also Have some questions about movie with sound. It use ogg or ogv files to read. I tryed to get a flac sound in he movie and it works okay in windows but Not Online?

Fusion 2.5 - Examples
    Go toPlease login to see this link.

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!