User Tag List

Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: [Indy Game Project] Inexistence - MMF2

Clicker Fusion 2.5 DeveloperAndroid Export ModuleUniversal Windows Platform Export Module
    Fusion 2.5 (Steam)Fusion 2.5 Developer (Steam)Android Export Module (Steam)HTML5 Export Module (Steam)iOS Export Module (Steam)Universal Windows Platform Export Module (Steam)
    Jonathan's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

[Indy Game Project] Inexistence - MMF2

Developer: Jonathan Brassaud / Falco
    Type: Plates forms / Action / RPG
    Support: PC/iOs/Android/XBox360
    Language: English / French
    Output: December 2013
    Website: http://pixold.craym.eu/
    Facebook page: https://www.facebook.com/Inexistenceindygame

Introduction

Inexistence is a indy video game with retro atmosphere, aiming to be inspired by the biggest hits of the 16-bit era, like Castlevania, Mario, MegeMan, etc...
    The game offers you to embody Hald, a young boy who has to go save his sister kidnapped.
    He thus have to travel many different levels, and advance alternating phases of platforms, combat, and strategy, in order to complete his quest.

Gameplay

Hald can move, run, jump, and attack enemies who will get in his way.
    Each defeated enemy, he will receive experience points to increase his level and customize their skills.

Other Systems

* Trophies / Achievements to unlock
    * Multiple levels of difficulty
    * Time Attack Mode with online ranking
    * Shop, with many items to buy
    * And many other surprises ...

Pictures

NEWS SCREENS SEPTEMBRE 2013

Videos

http://www.youtube.com/v/3U8zuqbHZZQ
    This is an old video, is no longer current, but allows anyway to get an overall idea of the game

http://www.youtube.com/watch?v=y8TMEbrpd-Y&
    Menu Game.

The game is almost over, but there are still some details to improve in order to offer an experience of the best Thurs
    In addition, a contract is currently under discussion to export the game on Ouya.

Thank You

Special Thanks

Left Project : Romain DESMARECEAUX/Omegabowser And Jonathan PICQUES/RootKernel
    My Girlfriend : who despite his total ignorance to the world of video games, is very interested in my work and give me some advice (pertinants. .. or not: 3)
    Hu Lijin : For the future English translation

Ending Word

I hope it will please you, and sorry for my English a little bit bad ...:p

Clicker Fusion 2.5 DeveloperAndroid Export ModuleHTML5 Export ModuleiOS Export ModuleSWF Export ModuleInstall Creator Pro
    ptiseigneur's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cool,un jeu français...pas mal.....

Clicker Multimedia Fusion 2 DeveloperAndroid Export ModuleHTML5 Export ModuleiOS Export ModuleSWF Export ModuleUnicode Add-on
    iamjot's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Woa this looks sooo good! This is about 99% MY TYPE OF GAME. Will be watched from now on!

Clicker Fusion 2.5 DeveloperAndroid Export ModuleHTML5 Export ModuleiOS Export ModuleUniversal Windows Platform Export ModuleSWF Export Module
    Fusion 2.5 (Steam)Fusion 2.5 Developer (Steam)Android Export Module (Steam)HTML5 Export Module (Steam)iOS Export Module (Steam)Universal Windows Platform Export Module (Steam)
    DaveC's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Looking great!
    I feel like the background (in the 2nd screenshot) the colours could use a little desaturating. ..

Clicker Fusion 2.5 DeveloperAndroid Export ModuleUniversal Windows Platform Export Module
    Jonathan's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merci à tous !
    iamjot : Thank you for the sharing on Twitter !
    (I love your works !)

Clicker Fusion 2.5Fusion 2.5+ DLCAndroid Export ModuleHTML5 Export ModuleSWF Export ModuleXNA Export Module

Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bonjour Jai tester ton jeux pour ma part il est super j'adore L'intro et le fait que tu la construis comme un jeux retro a la style castlemania.

continue...

Jonathan's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    News en Français ! :p
    Pour ceux qui ne le savaient pas, Inexistence a eu son propre stand, et a été présenté en live au Retro (no) Futur, un salon sur le jeux vidéo à Cergy.
    Contre toutes attentes (enfin mes attentes xD), le jeu a vraiment fait un carton, les joueurs ont été très nombreux, de tout age, et les critiques vraiment bonnes, malgré les quelques bugs (parfois gênant, mais que j'ai pu corriger sur place) et soucis d'équilibrages.
    Les joueurs ont vraiment été attiré par l’esthétisme du jeu, j'ai eu droit à énormément de compliment sur les graphismes.

Bref, ça motive vraiment, de voir son travail attirer les foules, les gens ont vraiment perçu l'image que j'essaye de donner avec Inexistence, à savoir retrouver un jeu de l'époque 16 bits avec pleins de références.
    Une excellente expérience, ma première dans un salon, et mon premier face à face avec les joueurs, puisqu'à ce jour je n'avais jamais réellement posté mon travail en tant que créateur.

D'ailleurs, j'ai eu droit a une interview, si ça vous intéresse :

http://www.youtube.com/v/qFAeSrpdTlQ
    Interdit de se moquer de mon accent :p

Aussi quelques photos :

Et puis une vidéo plutôt touchante à mes yeux ou un jeune joueur s'acharne pour finir la démo (et il a réussis !)

http://www.youtube.com/v/dQ-PPYMVRSc

Voila, et puis j'en profite pour dire aussi que je recherche 4-5 beta testeurs pour la démo qui arrive.
    Elle fait un peu moins de 30 minutes, et il ne devrait pas y avoir beaucoup de bugs vu que je travail là dessus depuis 3 semaines, mais sait on jamais.

Voilà, donc si ça en intéresse certains, n'hésitez pas à le dire ici où sur la page Facebook du jeu (https://www.facebook.com/Pixold)

Clicker Fusion 2.5 DeveloperAndroid Export ModuleHTML5 Export ModuleiOS Export ModuleSWF Export ModuleInstall Creator Pro
    ptiseigneur's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bravo Jonathan (ou Falco)...

grosse m*** pour que ton projet aboutisse...(je croix avoir lu que cela fait plus d 1 ans et demi de boulot...)

si tu es en manque de testeurs,je suis preneur...

bonne continuation..

Clicker Fusion 2.5 DeveloperAndroid Export Module
    stritoengine's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bravo ! C'est juste magnifique, j'adore

Jonathan's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merci à vous deux !

I had not talked too much, but you should know that the game will go for much in this castle.
    The game is sort of the legacy of my old project, Castlevania MOS, a Castlevania Fan-Game. for those who remember.
    I hope you enjoy it

Page 1 of 2 1 2 LastLast