Wow thank you guys! It works really well! I'm just wondering if the effects will be exported to Android or iOS now? :O
Posts by Sevennemesis
Welcome to our brand new Clickteam Community Hub! We hope you will enjoy using the new features, which we will be further expanding in the coming months.
A few features including Passport are unavailable initially whilst we monitor stability of the new platform, we hope to bring these online very soon. Small issues will crop up following the import from our old system, including some message formatting, translation accuracy and other things.
Thank you for your patience whilst we've worked on this and we look forward to more exciting community developments soon!
Clickteam.
A few features including Passport are unavailable initially whilst we monitor stability of the new platform, we hope to bring these online very soon. Small issues will crop up following the import from our old system, including some message formatting, translation accuracy and other things.
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Clickteam.
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Hello! I saw this on Twitter and wondered if this kind of night lighting effect was possible on MMF? If for example my character at a light source he places a torch against a wall that this source attaches to the existing one. Well exactly as we can see in the Twitter Gif here!
Please login to see this link.
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I would like to buy the iOS Exporter, I go to Please login to see this link. on my account on which I already buy Multimedia Fusion, Fusion 2.5 and several exporter. I can not buy the iOS one
- I checkout as usual, I want to pay with Paypal, All information entered correctly (same as all my previous purchases) Then when I pay, I end up on the paypal page with the message
There’s a problem with your shipping address.
Please return to the merchant and update your information, including your city, state, and ZIP code. and next to each of my info it is written ( undefined ) The problem is only related to Clickteam, I have no problem on any site except this one -
it is already activated...strange
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Hi, I would like to have a refresh on the smooth running of sounds in MMF2.5
When I play a sound (eg a shot) on Channel 1 "gun.wav" if I shoot a second time it stops the sound that was already playing... Off my game will contain a lot of sound and it's annoying, see difficult to handle each sound that must play on a channel "empty"! Even worse, I change the frequencies to get a diversity in the sounds. how to make a good SoundEngine that works well with no sound that cuts itself? Thank you!
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Merci pour ta réponse! Pas bête pour la fonctionnalité du Tab! J'ai rien contre MAC même si je préfère largement Windows mais ils faut dire que la gestion des fenêtres sur Mac à toujours été désastreuse et je me demande pourquoi en 2018 c'est encore possible se genre de chose! Même Windows 95 était plus évoluer pour ça XD
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Salut! Je sais qu'il y a quelques dev français, car j'ai eu la chance de parler à quelques-uns d'entre-vous en plus d'être une entreprise française donc j'ai décidé d'écrire mon post ici en français! J'ai acheté récemment votre exportateur MAC car j'ai multimédia Fusion dev 2.5 et ma copine possède un MacBook. Je lui ai conçu un logiciel de gestion pour ces besoins professionnel qui fonctionne très bien sans aucun bug sous Windows! J'ai toujours été satisfait de vos produits depuis les années 90 avec Click&Play jusqu'à maintenant! Je suis juste désappointé de l'exportateur Mac qui contient des bugs sur des fonctionnalités de base... J'ai posté les bugs dans la section bug mais j'avais quand même envie d'en parler ici.
Toutes les bugs ci-dessous sont faites dans toute la simplicité du code, rien de fou, juste les objets et fonctionnalités de base. le bugs sont seulement présents dans la version sur Mac, sur PC l'application fonctionne à merveille sans aucun bug.
- Appuyer sur "TAB" sur Mac ne passe pas entre les Editbox
- l'objet "list" ne peut pas être désactivé
- même si on ne désire pas que cela soit possible de redimensionner la fenêtre ( peut importe les options cochées ) sous MAC la taille de la fenêtre peut être modifiée quand même en foutant en l'air tout le texte et l’arrière-plan qui se déplace...
Tout devient laid ou illisible. Les plus gros problèmes viennent principalement des fonctionnalités de la fenêtre de l'application qui part en couille l'or de l'exportation vers MAC, la plupart ne sont pas respecter et détruit l'application. ( Surtout
quand c'est un logiciel...
- Les boutons ne se désactivent pas proprement sous certaines conditions
- L'icône ne s'exporte pas et garde le logo rouge avec l'éclair jauneSérieusement, avoir fait un jeu complet je ne crois pas qu'il fonctionnerait proprement...
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Thank you! I got my answer on your chat and it works very well with this command with "File object" AppDataDirectory$( "File" ) + "\MMFApplications\savefile.ini"
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Hello, it's been hours since I galley to try to find how to save my .ini file for savegame in the folder AppData\Roaming\MMFApplications
Normally I just use appdir$+"sv" but we have to run the game in administrator version is installed in C:\Program Files ( Its not working under Windows 10 )
I just want to know what code I have to go to "Set current file" in ini.?
Thank you very much!
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je sais que le sujet à déjà allé traiter quelquefois, mais je trouve cela aberrant! on conçoit un jeu que l'on exporte en .ex, nos clients le téléchargent pour y jouer et la plupart d'entre eux ne peuvent rien faire, car il se fait supprimer et leur antivirus les avertit de la présence d'un Trojan ou d'un truc pas net! Je reçois des Courriels de clients mécontents disant que j'essaie de les infecté!
Pire encore... je décide alors de construire un installateur avec " Install Creator pro ". Je balance le tout dans un zip, j'essaie de l'envoyer par courriel... surprise, je suis refusée et cela me dit qu'il y a un virus dans le zip! donc, mon jeu à soi disant un zip... mais même les installateurs sont détectés exactement comme les jeux. Je sais qu'ils ne sont pas infecté... mais le problème est connu et aucune mise à jour ne corrige ce foutu problème!
des conseils?
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Oh, thx for the tips! I'll go see that now!
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hi, I wonder what would be the best way to store words sent by user! I explain...
I believe the best method would be to send the words to a FTP server ( as a Hi-Score )
BUT, I do not want to store the data on a local server (like my PC for example) what would be the best FTP service free or paid online for storing information, which can retrieve and send data with Fusion?
Thx!
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Thank you for your reply. Some might also say that there is no loading because Fusion has no need to load DLL library. I would rather the fault to the motor "graphic" of Fusion, missing a lot of power! sometimes even little game with a perfectly clean code can lagguer on a war machine that rolls Facry 4 to utlra! Short, I believe that it lacks a big update to graphics library of Fusion ( my opinion )
Kristopher : it is a fake, it's like I said earlier "The game freezes" instead of having the possibility of a loading screen
ColdFire : thank you for your answer, but it is for android. -
I asked myself this question...
why in games created by the software Clickteam have not loading?, even for big game containing large animation or image, instead, the game freezes until the images it's loaded.
" translation, courtesy of Google crap " thx!
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salut, je voudrais savoir si il serais possible, après avoir déposer un fichier dans l'application, de changer une active de la scène avec l'icon du fichier .exe déposer!
Merci!
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After countless hours of work I am proud to present my latest game, probably the most difficult of RageGame!
I am proud to present to you today Mr.Drunk Square. a type of game "RageGame" platformer top view. through a story you'll have to navigate in randomly generated levels to save Mr.Square! I'm not very good in English (the game was translated into English by more proficient people than me to reach as many public), so I'll let you discover the game for yourself below!
thank you very much
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nice, My HTML5 game works very badly after exporting, with the release before it functioned well... is it possible to put the link to download the right version before ( i think the 283.1 )
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oh yeah! thank you very much! I solved my problem
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in my game, the counter works good. But I find it "boring" I would like to animate! how? I wish that every additional point that "inflates" to quickly return to its original size. but it is impossible to change the "scale" of a counter
What is the method to animate a counter?Thanks!
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hellos, I'd like a tutorial on how to add a HTML5 game on the internet. what service used ?, where to start?
do not just say: (you should put it on a server) i know that... I think I have to upload it to a "FTP" service website, then used (I do not know what) to integrate my website with HTML5 integration code
thx