Posts by EdwardF

Welcome to our brand new Clickteam Community Hub! We hope you will enjoy using the new features, which we will be further expanding in the coming months.

A few features including Passport are unavailable initially whilst we monitor stability of the new platform, we hope to bring these online very soon. Small issues will crop up following the import from our old system, including some message formatting, translation accuracy and other things.

Thank you for your patience whilst we've worked on this and we look forward to more exciting community developments soon!

Clickteam.

    mysql_* is deprecated since PHP 5.5x

    You only have to change some little things in your .php file, just use mysqli instead of mysql:

    $sqlHost = 'localhost';
    $sqlUser = 'Your_user';
    $sqlPass = 'Your_password';
    $sqlBase = 'Your_database';

    // Connect to database

    $mysqli = new mysqli($sqlHost, $sqlUser, $sqlPass, $sqlBase) ;

    // then do your MD5 verifications...

    // to insert your new score:
    $mysqli->query("INSERT INTO YourTableName VALUES(DEFAULT, '" . $name . "', '" . $score . "')");

    Some days ago I generated the key hash of my .keystore file succesfully, pasted it in Facebook app page, and I could log in using Facebook object.
    But now (I havn't altered anything in Facebook parameters and anything in my game) it tell me that (insert the key has i'm using here) does not match any allowed key. Configure your app key hashes at (lists my Facebook developer URL)"

    I've added the key given by the message in the facebok panel, saved changes and it still does not work.

    I searched on the web and found that: Please login to see this link.

    But in Fusion it will be a bit difficult to insert any kind of code haha ^^

    Any help?

    It's because the file has been downloaded from the internet: right clic, properties, and click on disable security or something like that.

    Je vais maintenant m'exprimer en français qui est ma langue natale. Je suis utilisateur des produits Clickteam depuis maintenant plusieurs années. Ce sont des produits très bien pensés, qui m'ont permis de développer ma créativité, alors qu'il y a pas si longtemps je ne connaissait pas le "code" à proprement parler.
    Toutefois, depuis quelques mois, je commence à avoir des besoins en termes de fonctionnalités un peu plus avancés que dans le passé. J'ai PAYE pour l'extension Curl (franchement, Clickteam, j'aurais eu honte de faire payer en plus aux utilisateurs des parties du programme mais passons). Et malgré toutes mes tentatives, je n'ai jamais rien pu en tirer. Sur le forum, personne, même pas celui qui a fait l'extension pour apporter une réponse. Est-ce là une nouvelle méthode pour gagner des sous? Fournir des extensions mal documentées (ou ne fonctionnant carrément pas?) et se contenter de récupérer les sous des gars qui ont eu la naiveté de payer sans faire en sorte qu'ils puissent profiter de ce pour quoi ils ont payé? Dans ce cas j'arrive de suite je fait pareil direct.

    Pour en revenir au sujet, j'ai PAYE également 8$ pour Facebook X object, une extension sociale vitale à n'importe quel jeu de nos jours (qui devrait de ce fait être gratuite et fournie avec le module Android, mais de nouveau PASSONS...). Et j'ai le même problème que neurone77, à savoir une erreur publish_stream. Je crois que cette fonctionnalité est périmée depuis l'API 2.3, il serait peut-être temps de modifier l'extension en conséquence? Non? Car bon, vu son prix..

    Avant de critiquer ce que j'ai dit ou de tenter de justifier ces faits, sachez ceci: je ne met en aucun cas en doute les capacités et la volonté des personnes derrière lesdites extensions. Je souhaiterais simplement qu'ils soient plus présents, et communiquent plus dessus, notamment sur des soucis de ce genre.

    C'est tout ce que j'avais à dire. Et j'ai la flemme de traduire en anglais, désolé pour nos amis anglo-saxons :)

    ***

    -> After this little break, I said that I have the same problem than neurone77: publish_stream error.. Seems it's deprecated since facebook API 2.3
    Please Fernando give us news about the resolution of this problem

    Edward

    Hi,

    What do you want to do exactly? If you mean web access with a kind of auto-login, you could use:
    -http basic authentification with Web Object, by loading an url like username:password@yourwebsite.com
    -Some PHP arguments with GET , there I can't say more as I don't know how your authentification works

    Edward

    I managed to show via WebView object a server-side map using GG maps API v3. I wish i could get the GGmaps object to work, but.. My php technic is far less reactive and easy to use but I have to do with it as I definitively can not get the object to work.

    Suggestion: if someone would make a new ggmaps extension, you should use API v3, as it doesnt require any key. Just in case.

    Hi

    I tried the example file for the google maps object, but it did not worked. Anything is shown on my android device..
    Maybe it's a API key problem? I tried generate one in the google console from the java toolkit, but, as apps are produced in Fusion, it tell me that there is no mystore.keystore key..

    Fernando, you might help me resolve this issue?

    Edward